Без категории

2-bob: elektron tijorat nima? – eMarketing instituti

Ushbu elektron tijorat tendentsiyasi asta-sekin o’z zimmasiga olganligi sababli, onlayn foydalanuvchilarning odatlari va ongini o’zgartirib, raqamli xaridorlar sonini ko’paytirmoqda, raqamli dunyoning ushbu segmentini o’rganish va u taqdim etayotgan imkoniyatlarni o’rganish vaqti keldi.

Agar siz shunchaki o’z biznesingizni boshlayotgan bo’lsangiz va elektron tijoratga e’tiboringizni qaratmoqchi bo’lsangiz yoki siz allaqachon raqamli sohaga o’tishni istagan belgilangan biznesingiz bo’lsa, jarayon va amaliyotning mohiyatini tushunishingiz kerak bo’ladi.undan maksimal darajada foydalanishda yordam berish.

Elektron tijorat nima? 1-bob: kirish-eMarketing instituti

Elektron tijorat atamasi elektron tijoratni anglatadi. Odatda elektron tijorat sifatida qisqartiriladi, lekin ba’zida u elektron tijorat, elektron tijorat yoki oddiygina EC sifatida ishlatiladi. Shartlar elektron biznes yoki elektron quyruq ba’zan sinonim sifatida ishlatiladi. Mcommerce atamasi asta-sekin mobil qurilmalar orqali tranzaktsiyalarga yo’naltirilgan elektron tijoratning bir qismi sifatida o’z o’rnini egallaydi.

Elektron tijorat-bu onlayn sotib olish va sotish jarayoni. Bu mablag’lar va ma’lumotlar elektron tarmoq orqali uzatiladigan biznes bitimi. Shunday qilib, jismoniy va raqamli mahsulotlarning barcha turlarini sotish va xizmatlar bitimning ikki ishtirokchisi o’rtasida tashkil etiladi. Ushbu ishtirokchilarga qarab, elektron tijorat bir necha turdagi bitimlarni o’z ichiga oladi:

  • Biznes uchun biznes (B2B)
  • Mijozga biznes (B2C)
  • Mijozga xaridor (C2C)

Elektron tijorat kompaniyalar va shaxslarga ushbu ulkan bozorga qo’shilishga va har ikki tomon uchun ham katta afzalliklarga ega bo’lgan savdo modelidan foydalangan holda o’z bizneslarini rivojlantirishga imkon berdi. Ushbu biznes modelining asosiy foydasi qulaylikdir. Elektron tijorat har doim ishlaydi, kuniga 24 soat, haftaning etti kuni. Bu shuni anglatadiki, xaridorlar ish soatlari, joylashuvga qanday etib borish va shunga o’xshash narsalarni o’ylamasdan, mahsulotni qulay deb topganda olishlari mumkin. Elektron tijoratning g’isht va ohak do’konlaridan ustun bo’lgan yana bir qirrasi bu tanlovdir. Jismoniy do’konlardan farqli o’laroq, elektron tijorat mahsulotlarning juda xilma-xilligini taklif etadi. Siz har doim turli shaharlardan yoki hatto mamlakatlardan mahsulotlarni buyurtma qilishingiz mumkinligi tanlov juda katta ekanligini anglatadi. Biznes uchun ushbu imtiyozlar ularning imkoniyatlarini sezilarli darajada oshiradi, chunki ular har qanday vaqtda xaridorlarga ochiq bo’lib, geografik cheklovlarsiz buyurtmalarni qabul qilishadi.

Ushbu afzalliklarga qaramay, elektron tijorat mijozlar uchun bir nechta kamchiliklarga ham ega. Birinchidan, ular mahsulotni ko’ra olmaydilar va tegmaydilar. Rasmlar juda foydali bo’lsa-da, mahsulotni shaxsan ko’rganingizda bo’lgani kabi, siz ham butun rasmni ololmaysiz. Bu ba’zan mijozlar kutganlarini bajarmaydigan mahsulotni qabul qilganda hafsalasi pir bo’lishiga olib kelishi mumkin. Onlayn sotib olish, shuningdek, mijozlarni tezkor qoniqishdan mahrum qiladi. Jismoniy do’konda mahsulot sotib olganingizda, uni darhol ishlatishingiz, sinab ko’rishingiz va ushbu mahsulotning afzalliklarini ko’rishingiz mumkin. Boshqa tomondan, elektron tijorat bilan siz mahsulotni etkazib berishni va sizga etkazib berishni kutishingiz kerak, bu bir necha soatdan bir necha haftagacha davom etishi mumkin.

Elektron tijorat do’koni-bu onlayn do’kon. Biznes nuqtai nazaridan elektron tijorat mahsulot va xizmatlarni reklama qilish uchun joy bo’lib, bu ko’pincha veb-sayt orqali amalga oshiriladi.

Agar siz veb-saytingizni loyihalashtirsangiz, o’zingizning veb-do’koningizga ega bo’lasiz. Siz ko’proq muhim sarmoya talab do’kon, sayt texnik xizmat ko’rsatish va boshqarish g’amxo’rlik qilish kerak bo’ladi. Boshqa tomondan, har doim onlayn perakendecilerin ishtirok etish va o’z veb-sayti orqali to’g’ridan-to’g’ri mahsulotlarini sotish uchun bir variant bor, hatto o’z bo’lmasdan. Bu oson yechim boshqarish bilan bog’liq va yodda bu saytlar sizning mahsulotlar yanada oson topish mumkin bo’lgan katta jamoa bazasini taklif haqiqatni ega bo’lsa-da, u hali ham ko’proq raqobat atrofidagi hisoblanadi, o’z onlayn do’kon ega farqli o’laroq.

Har kim elektron tijorat dunyosiga qo’shilishi mumkin, chunki an’anaviy do’konni boshqarish uchun odatiy cheklovlar shunchaki mavjud emas. Binolarni ijaraga olish, xodimlar yoki keng qamrovli ma’muriyat xarajatlari yo’q. Buning o’rniga sizga veb-sayt va qanday boshlash bo’yicha ko’rsatmalar kerak. Bu shuni anglatadiki, onlayn-do’konni tashkil etish an’anaviy do’konga qaraganda osonroq va arzonroq, bu ko’p odamlar ushbu faoliyatga o’zlarining yashashlari uchun yo’l sifatida murojaat qilishining asosiy sababi.

Veb-saytingizda mahsulotlarning haqiqiy taqdimotidan tashqari, siz elektron tijorat bilan bog’liq asosiy jarayonlarni, masalan, to’lovlarni qayta ishlash, etkazib berish, sotib olish jarayoni va boshqalarni tushunishingiz kerak bo’ladi.

Elektron tijorat tarixi

Elektron tijoratning birinchi kelib chiqishi elektron hujjatlarni almashish va sotishni tashkil qilish jarayonidir, bu 1970-yillarga borib taqaladi. bir nechta tijorat savdo veb-saytlari 1990-yillarning boshlarida tashkil etilgan, ammo biz hozirda elektron tijorat deb biladigan narsalarning boshlanishi Amazon va eBay-ning joriy etilishi bilan boshlangan. 1995 yil. Ushbu veb-saytlar elektron tijorat sohasida butunlay inqilob qildi va butun dunyo bo’ylab xaridorlar va sotuvchilarni birlashtirdi. Qizig’i shundaki, endi e-tijorat bozor ulushi katta foizini tashkil etadi Amazon, birinchi sakkiz yil yaratilganidan so’ng, 2003 yilda yillik foyda xabar.

Yillar davomida global miqyosda boshqa bozorlarni rivojlantirishga kirishildi. E-tijorat yo’llari Internet o’zi singari rivojlandi. Xavfsiz onlayn tranzaksiya uchun birinchi to’siq 1997 yilda xavfsizlik protokolini joriy etish bilan hal qilindi.

Onlayn savdoda million dollar qayd etgan birinchi kompaniya bo’ldi Dell.com 1997 yilda. Ularning biznesining muvaffaqiyati asosan kompaniya mijozlarga veb-saytni ko’rib chiqish va qismlarni tanlash orqali shaxsiy kompyuterlarni yig’ish imkoniyatini berganligi bilan bog’liq edi. Kompaniya vositachilardan foydalanmadi, balki mijozlarga to’g’ridan-to’g’ri sotildi, shu bilan birga ularni sotib olish jarayoni ustidan to’liq nazoratni ta’minladi, bu esa ushbu biznes modelini shu qadar muvaffaqiyatli qildi.

PayPal joriy etildi 1998, va u eBay tomonidan sotib olingan 2002. Kompaniya endi onlayn to’lovlar uchun eng mashhur usullaridan biri hisoblanadi, ustidan bilan 200 million foydalanuvchilar dunyo bo’ylab.

2000-yillardan keyin biz global miqyosda internetdan foydalanishning ulkan kengayganligiga guvoh bo’ldik, bu esa elektron tijoratning yanada rivojlanishiga olib keldi. Onlayn xavfsizlik dolzarb muammo bo’lganligi sababli, to’lov kartalari sanoatining xavfsizlik standartlari Kengashi (PCI) xavfsizlik talablariga nisbatan biznesni tartibga solish uchun 2004 yilda tashkil etilgan.

Elektron tijorat asta-sekin onlayn foydalanuvchilarga biznesni tashkil etish va boshqarish vositasi sifatida yanada qulayroq bo’ldi, bu oxir-oqibat yangi elektron tijorat echimlari va dasturiy ta’minotiga olib keldi, masalan Shopify (2004 yilda kiritilgan), Vookommerce (2011 yilda kiritilgan), BigCommerce (2015 yilda kiritilgan). Katta sarmoyalari bilan katta o’yinchilar uchun joy bo’lganidan so’ng, elektron tijorat endi dunyoning istalgan nuqtasida hamma uchun mavjud. Amazon va eBay misolida boshqa onlayn bozorlar joriy etildi. Ulardan ba’zilari Etsy, Bonanza va Craigslist.

Nihoyat, mobil qizg’in bo’lgani kabi, mobil elektron tijorat biznes uchun ko’proq va ko’proq ahamiyat qozonmoqda. Bu nafaqat sotib olish uchun, balki o’zlarini qiziqtirgan mahsulotlar va xizmatlar haqida tavsiyalar, takliflar va sharhlarni olish uchun internetga murojaat qiladigan raqamli xaridorlarga murojaat qilish uchun eng yaxshi joy.

Qanday boshlash kerak?

Agar siz elektron tijorat-bu foyda olish imkoniyati sifatida o’rganishni istagan soha deb qaror qilgan bo’lsangiz, ushbu rejani batafsil ishlab chiqishdan boshlashingiz kerak bo’ladi.

Birinchidan, qaysi platformadan foydalanishni hal qilishdan boshlang. Tanlov asosan sizning do’koningizni veb-saytingizda yoki bozorlarda sotish o’rtasida bo’ladi. Va bu tanlov sizning biznesingizga bog’liq. Masalan, agar siz kichik o’lchamli kompaniya bo’lsangiz, veb-saytlarni ishlab chiqish uchun cheklangan resurslarga ega bo’lsangiz, bozorlardan boshlash, ehtimol bu eng yaxshi alternativ. Agar etarli resurslarga ega, o’z do’kon ega tavsiya etiladi. Ammo, agar onlayn do’kon bor qaror bo’lsa ham, hech narsa, shuningdek, bozor qo’shilish sizni to’xtatish emas. Aslida, elektron tijorat orqali foyda olishni boshlash uchun siz uchun mavjud bo’lgan barcha narsalardan foydalanish tavsiya etiladi.

Shuningdek, siz foydalanmoqchi bo’lgan strategiya haqida o’ylashingiz kerak bo’ladi, unda mahsulot va xizmatlarni onlayn foydalanuvchilarga taqdim etish va targ’ib qilish uchun foydalanadigan harakatlar to’plami mavjud. Ishni boshlashning keyingi bosqichi siz foydalanadigan onlayn kanallarni tanlashdir. Shuni yodda tutingki, ijtimoiy jihat umuman onlayn marketingda katta rol o’ynaydi, ya’ni sizning elektron tijorat veb-saytingiz ham ushbu yondashuvni foydali va o’rganishga loyiq deb topadi.

Mahsulotlarni taqdim etish va targ’ib qilishdan tashqari, siz yuridik jihat, yuk tashish va to’lovlarni qanday boshqarish va nihoyat mijozlarga xizmat ko’rsatish haqida o’ylashingiz kerak bo’ladi. Ushbu jihatlarning barchasi sizning elektron tijoratingizning ishlashiga bevosita ta’sir qilganligi sababli, siz buni jiddiy biznes harakati deb hisoblashingiz kerak.

Biz hammamiz raqamli dunyoda amalga oshirilgan elektron tijorat bozori va sotishning g’ayrioddiy o’sishiga guvoh bo’lmoqdamiz, ammo agar siz ushbu dunyoning bir qismi bo’lishni istasangiz, ba’zida an’anaviy tijorat biznesini yuritishdan farq qiladigan qoidalar bilan tanishishingiz kerak bo’ladi. Agar siz nima va qanday sotish haqida fikringiz bo’lsa, siz yaxshi boshlanasiz. Ammo bu g’oyani konkret strategiyaga, yaxshi natijalar beradigan strategiyaga shakllantirish uchun biznes-reja ustida ishlashni boshlash kerak.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.