Internet ko’p jihatdan xalq hayotini o’zgartirdi. Ma’lumotni qidirishimizdan tortib, narsalarni sotib olishimizga qadar. Biz hozirgi kunda hayotimizni internetsiz tasavvur qila olmaydigan darajaga etgan yangi texnologiyalarga ushbu immersiyaning tez rivojlanishini hech narsa to’xtata olmaydi.
Bunday haqiqatda odamlar o’z hayotlarini moslashtirishga va undan eng yaxshisini olishga harakat qilmoqdalar. Ular hayotlarini yaxshilashni va samaraliroq bo’lishni xohlashadi. Ular oziq-ovqat buyurtma berish mumkin, agar nima uchun ular kechki ovqat uchun restoranga borish edi? Nima uchun ular o’n daqiqadan kamroq vaqt ichida kerakli hamma narsani buyurtma qilishlari mumkin bo’lsa, ular xarid qilish uchun vaqt sarflashadi? Internetdan foydalanish uchun doimiy tendentsiya mavjud, nafaqat ma’lumot topish, balki ishlarni bajarish uchun.
Xaridorlar va sotuvchilar
Bir tomondan, bizda xaridorlar, Internet orqali sotib olish orqali o’z hayotlarini osonroq va yaxshiroq qilishga harakat qiladigan odamlar bor. Nima bo’lishidan qat’iy nazar, biz bir oziq-ovqat xarid qilish tez va oson qilish haqida gapirish, agar, yoki chet eldan bir narsani buyurtma. Internet o’sha ehtiyojlarini va hatto yigirma yil oldin tasavvur mumkin emas, bir narsa olish qobiliyatini ado beradi. Qulaylikdan tashqari, onlayn xaridlar mahsulot va xizmatlarning ajoyib tanlovini, shuningdek raqobatbardosh narxlarni taqdim etadi. Bu har qanday mahalliy chakana ustidan ajoyib foyda beradi, bir narsa.
Internetning tobora kengayib borishi va Internet tajribasi dastlabki kunlardanoq o’z hayotining bir qismi bo’lgan yangi avlodlar o’sib borayotgani tufayli raqamli xaridorlar soni doimiy ravishda o’sib bormoqda. 1.32-dagi 2014 milliard raqamli xaridorlardan bu raqam 2 tomonidan 2020 milliarddan oshishi kutilmoqda.
Boshqa tomondan, bizda internetdan foydalanish orqali mahsulotlarni yaratadigan yoki oddiygina qayta sotadigan odamlar bor. Ushbu sotuvchilar internetga o’z bizneslarini yuritish va oxir-oqibat pul topish vositasi sifatida murojaat qilishmoqda. Ba’zilar eBay kabi tovarlarni sotishga ixtisoslashgan mavjud platformalarni tanlaydilar, boshqalari esa o’zlarining onlayn-do’konlarini yaratishga qaror qilishadi. Qanday bo’lmasin, maqsad iste’molchilarga etib borish va ularni sotib olishga undashdir. Sotuvchi sifatida, sizning maqsad raqamli xaridorlarni erishish uchun birinchi bo’lib, va keyin reklama faoliyati, onlayn o’zaro, va hokazo bir qator foydalanib, sizdan sotib olish uchun ularni ishontira
Elektron tijorat
Xaridorlar va sotuvchilar birgalikda elektron tijoratni tashkil qiladi, elektron tijorat uchun qisqa. Elektron tijorat-bu xaridor va sotuvchi o’rtasidagi onlayn texnologiyalar orqali amalga oshiriladigan bitim. Bu onlayn sotib olish yoki sotish uchun internetdan foydalanish jarayoni.
Elektron tijorat har kim uchun mavjud bo’lgan narsa bo’lishiga qaramay va mahsulot va xizmatlarni internetda sotishni boshlash qanchalik oson bo’lishiga qaramay, ushbu biznesni hayotga tatbiq etish va raqamli dunyoda o’z harakatlaringizni sarflash uchun ko’plab kurashlar mavjud. Bozor kundan-kunga to’yinganligi sababli, mahsulotingizni ushbu bozorga joylashtirish yanada qiyinlashadi.
Zamonaviy iste’molchi har kuni ko’plab reklama xabarlari bilan to’lib toshgan. U, shuningdek, mobil bo’ladi, qaysi yo’lakay sotib olish uchun axborot va qobiliyati oson kirish degan ma’noni anglatadi. Zamonaviy iste’molchi ham shubhali va ekvivokaldir. Ko’p tanlov va alternativalarga duch kelgan zamonaviy iste’molchi har kuni qaror qabul qilishi kerak. Bularning barchasi zamonaviy iste’molchiga erishish va uni sotib olishlari kerak bo’lgan mahsulot ekanligiga ishontirish maqsadi bo’lgan zamonaviy biznesning yondashuvini shakllantiradi. Bu oson ish emas, lekin to’g’ri strategiya va vositalar yordamida siz o’zingizning kompaniyangizni elektron tijorat bozorida tanishtirishingiz va joylashtirishingiz kerak.
Elektron tijorat statistikasi
Elektron tijoratni boshlash-bu elektron tijorat veb-saytini yaratish va boshqarishga ta’sir qiluvchi turli jihatlarni o’rganishni talab qiladigan jarayon. Bundan tashqari, ushbu sohaning ahamiyati va strategiyani amalga oshirish usulini shakllantiradigan tendentsiyalarni ko’rib chiqadigan elektron tijorat statistikasini yodda tutish foydali bo’ladi.
- Millennials va Gen Xers onlayn xarid qilish ehtimoli bilan o’xshash—har ikkala yosh guruhidagi internet foydalanuvchilarining 90% dan ortig’i o’tgan yili raqamli xaridni amalga oshirdi. Ammo Mingyillik mahsulotlarni tadqiq qilish yoki ularning smartfonlari orqali xarid qilish ehtimoli ko’proq. (eMarketer)
- 2015 yilda global aholi 7,3 milliard kishini tashkil etdi, shundan 1,4 milliard kishi kamida bir marta onlayn ravishda tovar va/yoki xizmatlarni sotib oldi. Jami, ular sarf $2,272.7 bn onlayn, qaysi e-xarid boshiga o’rtacha sarf natijalari $ 1,582. (Ekoharakat)
- Butun dunyo bo’ylab chakana savdo-do’kon va Internet xaridlari, shu jumladan, – engib o’tadi $22 trillion 2015, yuqoriga 5.6% dan 2014. Chakana savdo savdo, o’sha internet orqali sotib, tashkil qiladi 7.4% umumiy chakana bozor butun dunyo bo’ylab, yoki $1.671 trillion. 2019 tomonidan bu ulush $3.578 trillionga ko’tariladi, biroq chakana savdo chakana xaridlarning faqat 12.8% ni tashkil qiladi. (eMarketer)
- Iste’molchilarning taxminan 71% eng yaxshi narxni topish uchun onlayn xarid qilishmoqda. (IBM)
- 53% global Internet foydalanuvchilari 2016 yilda onlayn xarid qilishdi. (SocialMediaToday)
- Qo’shma Shtatlardagi raqamli xaridorlarning aravalarini tark etishining asosiy sababi bu yuk tashish narxi. (Statista)
- To’qqiz chiqib 10 tadqiqot ishtirokchilarining bepul yuk ularni tez-tez onlayn xarid qilish nima so’rashganida No. 1 rag’batlantirish edi. (MarketingLand)
- O’rtacha elektron tijoratni konvertatsiya qilish darajasi 3% dan 4% gacha. (SocialMediaToday)
- Dunyo bo’ylab onlayn xaridorlarning 42 foizi kredit karta orqali to’lashni afzal ko’rganligini, 39% esa PayPal-ni afzal ko’rganligini ta’kidladilar. (Statista)
- 2017da global B2C elektron tijorat savdosi 2,143 milliard AQSh dollariga yetishi kutilmoqda. (Statista)
- Mijozlar ehtiyojini qondirish-bugungi kunda sotuvchilar uchun birinchi raqamli muvaffaqiyat metrikasi. (Salesforce)
- 39% of people will stop engaging with a website if it takes too long to load. (SocialMediaToday)
- Eighty-eight percent of shoppers characterize detailed product content as being extremely important. (Forbes)
- Over 90% of people buying on Amazon wouldn’t purchase an item with less than three stars. (Forbes)
- Bir-klik checkouts va e-hamyon 2017 yilda bir o’yin-changer bo’ladi. (HuffingtonPost)
- Odamlarning 75% eng past narxni topish uchun vebroomingda qatnashadi, 72% esa mahsulotlarni taqqoslash uchun buni amalga oshiradi. (RetailPerceptions)
- Mijozlarning ko’rgazma zalidagi veb-xonasining asosiy sabablari shundaki, ular yuk tashish uchun pul to’lashni xohlamaydilar (47%) va ular do’konga borib, mahsulotni sotib olishdan oldin uni tegizishni va his qilishni yaxshi ko’radilar. (Shopify)
- Ijtimoiy tijorat elektron tijoratning 5 foizini tashkil etdi. Ammo bashoratlar sog’lom va kelgusi besh yil ichida 25% o’sish sur’atini ko’rsatadi. Mobil reklamalar bu o’sishning asosidir. (HuffingtonPost)
- Mobil tijorat uchun kuchli yuqoriga kuch bo’lib qolmoqda. AQSh chakana savdo mcommerce 43.2-da 2016% ga ko’tarilib, smartfonlar orqali sotishda 78.3% ga ko’tariladi. (eMarketer)
- 2015 yilda mobil tijorat 30 yilda AQShning barcha elektron tijoratining 2015 foizini tashkil etdi va AQSh chakana elektron tijorat dollarlari 482 yilda deyarli 2018 milliardga o’sishi kutilmoqda. (PointSource)
- Smartfon yoki planshet foydalanuvchilarining 56% ushbu bayram mavsumida sovg’alarni qidirish va/yoki sotib olish uchun o’z qurilmalaridan foydalanmoqchi. (Invesp)
Elektron tijorat holati bo’yicha ko’plab tadqiqotlar ma’lumotlarini tahlil qilish bilan quyidagilarni yakunlash mumkin:
- Elektron tijorat bozori har yili kengayib bormoqda
- Mobil tijorat umumiy elektron tijoratda o’z ulushini oshirmoqda
- Raqamli xaridorlarning profilini tushunish muhimdir
- Raqamli xaridorlar onlayn xarid qilishning tez va oson usulini xohlashadi
- Ular, shuningdek, eng yaxshi narx va bepul yuk istayman
- Vebrooming asta-sekin namoyishni o’z zimmasiga olmoqda